فیلم کمدی

فیلم کمدی - مرجع فیلم سریال کمدی

فیلم کمدی

فیلم کمدی - مرجع فیلم سریال کمدی

  • ۰
  • ۰

فیلم جنایی موزیکال «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار برای اولین بار در 18 می 2024 در بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با تشویق و تمجید منتقدان روبرو شد. کارگردانی اودیار و بازی درخشان بازیگران فیلم از نکاتی بود که منتقدان به آن اشاره کردند. در ادامه با نقد و بررسی فیلم «امیلیا پرز» در هفتاد و هفتمین جشنواره کن همراه باشید.

فیلم «امیلیا پرز» با بازی سلنا گومز، کارلا سوفیا گاسکون و زوئی سالدانا داستان مردی را روایت می‌کند که رئیس یک کارتل مواد مخدر است و دچار تغییر جنسیت می‌شود. او پس از سال ها با هویتی جدید نزد فرزندانش برمی گردد، اما خود را یکی از بستگان آنها معرفی می کند.

«امیلیا پرز» دهمین فیلم ژاک اودیار نویسنده و کارگردان فرانسوی است. او یکی از فیلمسازان مطرحی است که بارها برای فیلم هایش در جشنواره های مختلف مورد تمجید و تشویق قرار گرفته است. این کارگردان سابقه خوبی در حضور در جشنواره کن دارد. اودیار در سال 1996 برای فیلم «قهرمان خودساخته» (Un héros très discret) نامزد دریافت نخل طلا شد و جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. او در سال 2015 برای فیلم «دیپان» نخل طلا را دریافت کرد و در سال 2009 برای فیلم «Un prophète» نامزد نخل طلا شد که در نهایت جایزه بزرگ این فیلم را از آن خود کرد.

تنوع - پیتر دیبروژ
فیلم "امیلیا پرز" ساخته ژاک اودیار معجزه ای است درست مثل رشد یک گل در میدان مین. داستان اپرا در مورد تغییر و رستگاری بعید یک جنایتکار خونسرد. ژاک اودیارد با نخل طلایی و جسارت پرداختن به فرهنگ دیگری در سومین فیلمش، ما را به دنیای پدرسالارانه کارتل های مکزیکی می برد، جایی که مانیتاس دل مونته ارباب مواد مخدر می خواهد از آن خارج شود، اما نه به این دلیل که بحران وجودی دارد، بلکه به این دلیل او تصمیم گرفته است که خود واقعی خود را در آغوش بگیرد... یک زن.

فیلم خیره کننده و بسیار بحث برانگیز اودیار کاملاً به کدهای تعیین شده توسط بنیاد دگرباشان جنسی پایبند نیست، با این حال «امیلیا پرز» به عنوان تصویری قدرتمند و تزلزل ناپذیر از فردی ظاهر می شود که چندین کلیشه را به طور همزمان به چالش می کشد. این گواهی بر بازی درخشان کارلا سوفیا گاسکون (بازیگر نقش مانیتاس/امیلیا) و جسارت اودیارد در گنجاندن خردمندانه تجربه شخصی گاسکون در شخصیت اصلی است.

فیلمساز این ایده را از رمان Écoute بوریس رازون گرفته است، جایی که ماموریت شخصیت اصلی این است که تنها به یکی از سوالات متعدد مطرح شده در مورد هویت پاسخ دهد. اما «امیلیا پرز» که بیشتر به زبان اسپانیایی است، اقتباسی نیست، بلکه تفسیری کاملا متفاوت از آن ایده عجیب است. فیلم می خواهد به این سوال پاسخ دهد که اگر مردی که نمونه کامل مردانگی سمی است به زن تبدیل شود چه اتفاقی می افتد؟ نه مانند گریزلدا بلانکو (پادشاه کوکائین)، اما به گونه ای که هویت اصلی و شخصیت تهاجمی او را تحت الشعاع قرار می دهد؟

یکی از نکات مفیدی که توسط جامعه تراجنسیتی در مورد فیلم هایی مانند دختر و دختر دانمارکی به اشتراک گذاشته شده است این است که مخاطبان جریان اصلی بیش از کسانی که از آن احساس رضایت می کنند به روند انتقال علاقه مند هستند. . در "امیلیا پرز" این برای روند تغییر شخصیت بسیار مهم است، اما این تنها قسمت اول یک داستان بسیار بزرگتر است. چه کسی می داند که جهان در مورد فیلم اودیار در دو سال یا دو دهه چگونه قضاوت خواهد کرد؟

گاردین - پیتر برادشاو
مترقی‌های انگلیسی و لیبرال‌های آمریکایی ممکن است نگران این باشند که آیا روایت‌های خاصی وجود دارد که بتوان برای آنها تعریف کرد. اما این نگرانی برای نویسنده و کارگردان فرانسوی ژاک اودیار نیست، که با جسارت و دقت شگفت‌انگیزی خود را در دل این ملودرام جنایی و جنسی کمی عجیب اما قابل تماشا می‌اندازد. «امیلیا پرز» با موسیقی و اشعار لین-مانوئل میراندا و چاشنی آلمودوار شبیه یک فیلم هیجان انگیز از آمات اسکالانته است.

اودیار جاه طلبی، انرژی و قدرت همیشگی خود را به این فیلم آورده است. اگرچه در لحظاتی فکر می‌کردم که قطعات موسیقایی تا حدی به عنوان یک توجیه زمانی عمل می‌کنند تا از انتقادات درباره مصنوعی بودن فیلم جلوگیری کنم. با این حال، کارلا سوفیا گاسکون نقش اصلی را با شکوه بازی می کند.

  • ۰۳/۰۶/۱۰
  • mostafa ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی