فیلم کمدی

فیلم کمدی - مرجع فیلم سریال کمدی

فیلم کمدی

فیلم کمدی - مرجع فیلم سریال کمدی

  • ۰
  • ۰

مارتین اسکورسیزی فیلمسازی است که توجه ویژه ای به هنرهای دیگر دارد و همواره از آنها بسیار خلاقانه و کارآمد برای رسیدن به ایده فیلم هایش استفاده می کند. ویژگی و ویژگی هنر تولید تجربه زیبایی شناختی است، از این رو آثار دیوید هاکنی، نقاش فضاهای چند بعدی و هنرمندی مبتکر، نقطه شروع و سنگ بنای خلق و شکل گیری فیلم «راننده تاکسی» بود. در ذهن اسکورسیزی.

هاکنی را یکی از تحسین برانگیزترین هنرمندان نسل خود می دانند. او هرگز خود را محدود به فرم خاصی نکرد و استعداد ذاتی خود را در هنرهای مختلف مانند نقاشی، چاپ، طراحی و عکاسی به کار گرفت و زندگی شخصی او در سال 1973 سوژه مستندی به کارگردانی جک هازان شد. عنوان این مستند برگرفته از نقاشی هاکنی با همین نام «A Begger Splash» است و سبک آن ترکیبی از عناصر تخیل و فانتزی برای ارائه یک جهان بینی شخصی و حرفه ای از هنرمند است.

البته تریلر جنایی "راننده تاکسی" که داستان یک بی خوابی را روایت می کند که با تاکسی زرد رنگ خود در خیابان های نیویورک گشت می زند و دوستی او با یک کارگر جنسی جوان، تا نمایشی درباره یک فعال سیاسی و برنامه های او برای ترور، مستقیماً از روی بوم هستند. حذف نشده است. اما تاثیر کیفیت، فریم ها و البته حس دنیای آثار دیوید هاکنی را به وضوح می توانید در فیلم پیدا کنید.

«راننده تاکسی» شباهت چندانی به آثار هاکنی ندارد، اما در هر صورت عناصر بصری آن ها بر قلمرو ذهنی اسکورسیزی تأثیر گذاشته است. این فیلم تخیلی توسط پل شریدر فیلمنامه نویس نوشته شد و با بازی نمادین رابرت دنیرو در کنار جودی فاستر به شاهکاری جاودانه تبدیل شد. اسکورسیزی به انجمن کارگردانان آمریکای راننده تاکسی گفت: "من به فیلم جک هازان درباره دیوید هاکنی فکر می کردم، و چیزی کاملا مشخص در مورد نحوه کادربندی نماها وجود داشت."

8 فیلم برتر در مورد رانندگان تاکسی که باید تماشا کنید
با توجه به این بحث که عینیت یکی از روش‌های ترجیحی اسکورسیزی برای قاب‌بندی تراویس بیکل در طول فیلم بود، قطعاً می‌توان گفت که تأثیر هاکنی را نمی‌توان نادیده گرفت. برای مثال می توان به زمانی اشاره کرد که راننده تاکسی غرق در خون منتظر پایان خود است و یا حتی فضای رئالیسم فوق العاده ای مانند آثار هاکنی در حوادث و ماجراهای مختلف قهرمان داستان وجود دارد.

علاوه بر آن، کلاسیک اسکورسیزی احتمالاً از آدم‌ها، پرتره‌ها و صحنه‌های زندگی این هنرمند الهام گرفته شده است و در کل قوانین، معیارها و ترکیب‌بندی‌های آثار هاکنی را در فیلم حس می‌کنیم. بنابراین برای درک و شناخت بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم به آثار این هنرمند عجیب و غریب و منحصر به فرد نگاهی بیندازید!

 

منبع: Faroutmagazine

  • ۰۳/۰۵/۱۶
  • mostafa ahmadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی